fredag, september 28, 2007

Jag kom att tänka på Michael Stipe och Bono

Jag tror att Amnesty kört minst 100 kampanjer för demokrati i Burma och för att Aung San Suu Kyi ska friges. Har aldrig hört om det på stan eller läst om dom i Aftonbladet.

Tänk på det frihetskämpar världen över. Skaffa en klatschig färg så får ni med er svenska folket. Ungefär så här kan man sammanfatta:

Göra något konkret som skulle hjälpa = Nej, tråkigt.
Göra något som inte hjälper ett skit men ger credd = Gärna.

mvh

Signaturen: Ni kan kalla mig cynisk

2 kommentarer:

Mr Hyde sa...

Vänta nu, menar du att Gynning iklädd röd tröja INTE hjälper invånarna i Burma? Nu blev jag besviken...

Och Holm vägrar bojkotta OS trots att LUFs ordförande tyckte det var en bra idé.

Vart är världen på väg?

Smuckers sa...

FN:s sändebud rapporterade att Gynnings röda tröja och medlidsamma min hade lättat frihetsrörelsens börda oerhört. Nu orkade dom kämpa vidare.

Att bojkotta OS hade säkert hjälpt, men fan OS är ju så roligt.