torsdag, januari 24, 2008

En sanning är aldrig riktigt sann

Jag blev utmanad av NFAVM att skriva sju sanningar om mig själv. Jag kan ju bara inte låta kastad handske ligga så här kommer sju sanningar:

1. Jag försöker ofta göra "deals with god" för att få sova längre på morgonen. Hittills har jag erbjudit två tår (dock ej stortå och lilltå), 5000 kronor till Lutherhjälpen och att vara fromheten själv i minst ett år. Ännu har han inte nappat.

2. Jag hatar telefoner. Dom gör mig trött. En arbetsskada ifrån ABB när telefonen alltid ringde.

3. En gång klappade en uteliggare mig på axeln och sa: "Det kommer nog ordna sig för dig också". Mycket oroande eftersom jag var på väg till en jobbintervju och ville iaf ge skenet av framåtanda och självförtroende. Sedan dess har jag blivit ännu sämre i intervjusituationer, kommer aldrig få ett annat jobb, får fortsätta jobba under slavlika förhållanden tills jag en dag är uttjänt och läggs undan.

4. Jag var kommunmästare i längdhopp årskurs 8.

5. Jag har inte kräkits sedan 23:e augusti 1999, eller supit för dåligt sedan dess kan man också säga.

6. Om jag skulle ha spenderat mer än 15 minuter med denna tjej hade jag sannolikt blivit galen. Galen!


7. En dag ska jag visa de jävlarna.

Jag skickar vidare handsken till alla som har en blogg och sju sanningar. Har ni ingen blogg men sju sanningar så kan man alltid skriva ner dom i någonannanstans t.ex i kommentarerna till detta inlägg.

3 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Otroligt bra lista. Jag antar skiten.

Smuckers sa...

Lycka till!

Vid närmare eftertanke i morse kom jag dock på att lilltån också kan erbjudas. Den gör ju ingen nytta och faktiskt oftast i vägen.

Anonym sa...

hahaa himla kul och bra läsning! mycket intressanta sanningar :D