onsdag, januari 30, 2008

My Master

Nu kunde jag inte hålla mig längre. Nätterna igenom vaknar jag med svår abstinens och öppnar kylskåpsdörren för att leta något drickbart. Ingenting som dämpar min törst. Fördämningarna brast och med darrande händer tog jag flaskan ifrån butikshyllan, gick hem och korkade upp. Äntligen, skoningen som bara kan fås av fläderblommans söta nektar! Åhh, så jag saknat dig. Tack för att du gjort mig till fungerande igen!

Nu lyssnar jag inte på hånarna längre. Dom må säga att 35-åringar inte ska dricka saft. Dom må säga att jag överkonsumerar sådant gjort för barn och komma med sina spydiga kommentarer. Dig tar jag aldrig vit vecka ifrån igen. Snart är det sommar igen och vi ska sitta tillsammans på parkbänkarna. Du och jag. Kvalitetstid.

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

Ja, men det ÄR ju SÅ gott med saft!

Faktiskt har jag inte druckit saft på fleeeeeeeeera år.

Men, nu sedan jul så, jag har en hang-up på läsk och saft.

Fläder är dessutom en favvo. Sött och lite syrligt. D.v.s perfa.

Jag känner mig numer som Gollum..smyger upp när jag vaknar kl 03.00.
Tar flädersaftsglaset i min hand snyftandes:

Myyyy.. precious.


Ähum..sedan inser jag att jag ju inte är ett barn..utan vuxen!!

Take care

Smuckers sa...

Myyy...precious. Kunde inte sagt det bättre själv. Passar bäst på morgonen eller på natten.