fredag, juli 18, 2008

Grundkurs

Jäklar, jag fattade ingenting av första ordet! Och vilket tempo! Dom river av orden i ruggig hastigehet.

Tänk om uppläsaren har en otroligt töntig dialekt så att jag börjar prata den franska motsvarigheten till västgötska....vilket fiasko det hade varit. Varför oroar jag mig egentligen. Om man nu råkar uppfatta orden är det helt omöjligt att återupprepa lätena. Det låter precis som när Joey i Vänner pratade franska. Än värre, om jag mot förmodan lär mig säga orden kommer jag inte ha en aning om hur de stavas.

Jag borde kanske ha tagit tyska istället....

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

Ahmen..är du på riktigt?!

herreminje..franskakurs?

Franska ska man inte ens äta..franskbröd alltså.

Jisses..

/StumAlien

Smuckers sa...

....men Frankrike verkar ju så fint på TV.