torsdag, juli 10, 2008

Jihad, jihad, jihad

På nittiotalet var det syns du inte, finns du inte. Nu är det tycker du ingenting, finns du inte. Om allt ska man klämma fram en åsikt. Men jag tycker knappt något om något. Iallafall inte i de stora frågorna.

Euro eller kronor? Spelar ingen roll, ta någon. Kärnkraft eller inte? Spelar ingen roll, ta den som Sveriges mest framstående experter säger är bäst. Pripps eller Spundrups? Spelar ingen roll bara det är öl. FRA eller inte? Kan inte säga att jag bryr mig särskilt mycket om någon tycker att mina mail är så intressanta att läsa bara för att jag skriver jihad på ett mail. Min arbetsgivare kan ändå redan läsa allt jag skickar på jobbet om dom önskar. Google kan säkert kolla det mesta jag gör hemma. Säkert finns det sysslolösa sommarjobbare på Tele2 som i skrivande stund roar sig med att logga in på kundernas mailkonton. ICA kan säkert pussla ihop en hel del om oss ifrån kundkortet. Anonymiteten har ju ändå aldrig funnits, men klart slipper man en övervakare till så är det väl bra. Spelar ingen större roll.

Inga kommentarer: