onsdag, juli 02, 2008

Livet är ju lent som ett sidene tyg

I veckor har jag gått och funderat hur min nya kamera ska se ut. Bildkvalitén ifrån en systemkamera eller smidigheten och funktionerna ifrån en kompaktkamera? Eller kanske köpa båda? Jag var vilse i djungeln. Bortom allt hopp att hitta en väg framåt. Utan en väg hem. Frans sa att allt jag lämnade var ett trasigt munspel och en urdrucken flaska Kosken. Sambon gav upp och slutade bädda sängkläder på min sida sängen. Rikskriminalen slutade skicka ut efterlysningar.

Men en regning semesterdag av forskning och ett besök på fotoaffären senare stod det klart som en fura på barnbespisningen. Jag skulle kompromissa och ha lite av båda! Jag skulle ha en Canon G9! Den saknade länken mellan kompakt och system. Dyrare och tyngre än en vanlig kompaktkamera, men lika bra som en systemkamera i bra ljus. Kamerasäljare i Kiruna ser alltid till att man hittar hem (trots att man senare söker billigaste kameran på Pricerunner). Ett hedersamt folk.

Nu har jag knäppt ett foto. Kanske blir det fler om jag hittar knappen för färgfoto.

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

Grattis till kameran!
EXAKT en sådan som jag har!
Supernöjd med den är jag.

Finns hur många funktioner som helst..man bara knäpper å knäpper å knäpper.

Nu ..snart ska jag prova knäppa via fågelkikaren.

Fressten se till att du tar bilder i RAW..helt jäla superbra..
Sedan måste du ju ha Photoshop CS3 också.

Grattis återigen.

Mvh
/Fotoknäppa-Alien

Ännelaij sa...

Färgfotoknappen är jädrigt svår att hitta..det KAN vara så att du fick en äldre verion av G9:an..den utan färg..Står det Canon på den i vitt?

Då är det en gammal kamera..jäligt trist..men du kanske kan flasha bioset i kameran så får du färgfot?

Alternativt pröjsa 5000 till så...

mvh
/Hjälpsamma-Alien