fredag, juli 25, 2008

Hårda ord

Att lyssna på P1 hela dagarna är inte bra, man blir för smart. Ungefär som när Homer tar bort kritan han haft uppstoppad i hjärnan och inte längre passar in på Moe's.

Ring P1 är däremot en bra mätare på hur det står till med psykvården i Sverige. Om dom som ringer in befinner sig inom psykvården är allt bra, om inte behövs det satsas mer pengar.*

* Disclaimer. Gäller så klart inte alla som ringer. Debatt är viktigt i alla samhällen. De som ringt in senaste veckan är säkert inte representativa eftersom antalet ringare varit ovanligt lågt under sommaren, men många av dom verkar vara ensamma och bittra och skulle behöva prata utan att det sänds i riksradio. Att buss 122 inte stannade vid hållplatsen i tisdags kan knappast kallas som samhällsproblem. Inte heller att din man och barn skickade dig till psykakuten bara för att du varit glad.

2 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

"Inte heller att din man och barn skickade dig till psykakuten bara för att du varit glad."
Hahaha!
Jag försöker lyssna på Ring P1 så ofta jag kan, tycker, precis som du, att det är en utmärk statuskontroll.
Är dessutom full av beundran inför programledarnas tålamod och tolerans.

Smuckers sa...

Den damen var rolig. Hon ringde in för att klaga på psykvården. Hon hade tagit upp saken även med Maud Olofsson som hade lovat att ta upp frågan. Täppas var då ganska klipsk och frågade om hon pratat med Maud genom elementet eller på riktigt.

Jag ser att jag fick medhåll ifrån radiokrönikan i DN den veckan. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2423&a=808677

Förövrigt hatar jag DN eftersom den snor fyra timmar ifrån varje semesterdag.