onsdag, juli 02, 2008

....och därmed lägger vi det till handlingarna

Så här några dagar efter EM när ämnet inte är aktuellt längre så är det dags för mig att summera sommarens största evenemang. Timing är ju allt. Bloggar är kända för snabba puckar.

I allmänhet: Det spelades fotboll, vi tittade. Inget nytt där.

Sverige: Jag sa innan att det kunde gå hur som helst. Kunde bli bara förluster, kunde bli bara vinster. Trots allt hade vi ju de regerande mästarna och bästa kvallaget i gruppen tillsammans med Guus Hiddink och Spanien. Det är ingen lätt beställning, men om någon brukar klara det så är det Sverige. I slutändan så visade det sig också att vi var i den "riktiga" dödens grupp. Ej heller att förglömma skadeproblemen. Vem vet vad en helt frisk Edman, Linderoth, Ljungberg eller Zlatan hade kunnat bidra med?

Lagerbäck: Jag brukade tycka han var bra, men nu tycker jag att det är dags att byta. Han har gjort ett fantastiskt jobb, men tio år är eoner som förbundskapten. Vad gäller coacher är byta för bytandets skull ibland bra. Man får sina favoritspelare och sedan har man inte hjärta att kapa dom innan det är för sent. Det hade blivit en allmän skärpning när gamla meriter är bortblåsta och man nu måste bevisa på nytt att man platsar. Det hade varit lite hunger istället för att veta att man platsar för att man löste uppgiften bra 1999. Svenskarna framstod lika mätta som jag på mästerskap. Det blir en axelryckning om man gör det för många gånger. Ny röst i omklädningsrummet behövs.

Ljungberg: Lite chockerande faktiskt. Han är ju yngre än vad jag är!! Dessutom hävdade han under hela Zlatans bojkott att det är en ära att spela för Sverige och han skulle fortsätta så länge han blev uttagen, men om Lagerbäck inte dödar sina darlings får dom väl döda sig själv.

Eftersom jag klippte ut den här bilden när nyheten var purfärsk får jag väl klistra in den fast det gått några dagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan, nu har jag lite nya myter.
Kom gärna förbi och titta
MVH
Kristina

http://www.myter.blogg.se