måndag, augusti 04, 2008

The Griswolds

Ni vet hur stora evenemang i Amerika fördröjer TV-signalen i 5 sekunder innan den kablas ut för att kunna stoppa eventuella pinsamheter. Av samma anledning har jag en 7 dagars fördröjning så nu först kan jag kabla ut resan till Gotland. Jo då, det var bra. Vädret var extremt bra och det gick att hantera värmen och kvalmigheten i stugan. Gotland är ett härligt ställa på många sätt, för många för att avhandla här och nu. Tidiga kvällar och tidiga mornar, men en GT eller ibland två hanns med varje kväll för att hålla malarian borta.

Förkylningen blev konstigt nog aldrig av. Istället fick jag ont i örat nästan direkt vid ankomst. Mycket förvånande eftersom inflammationen drabbade det jag brukar kalla "mitt bra öra". Jag förbannar fortfarande tisdagen den 11:e augusti 2007 när jag bestämde mig för att man aldrig kommer någonstans om man inte kämpar litegrann och lät revaxöret verkar 1,5 timmar istället för 20 minuter och sedan spolade örat så hårt och mycket jag kunde. Sedan dess gör det ont med jämna mellanrum. Jag vill inte verka gnällig, men jag tror att evolutionen dabbat sig litegrann. Om man inte har nog skyddande vax i öronen så får man inflammation i örat. Varför valde då evolutionen att inte premiera en mer härdad hud i öronen? Istället fick en massa vaxöron sprida sina gener vidare och utveckla det nuvarande systemet. Förövrigt borde Revaxör säljas på recept så länge det finns idioter som jag.

Ett foto hade kanske passat för att lätta upp historien så här långt. Svårt att välja bland 150 stycken. Jag skulle ju kunna välja solnedgångar, stränder eller vyer över Visby men tar den här på mig själv med en getingfångare, upphittade solglas, urtvättad tröja och oäkta foppatofflor bara för att jävlas.

Förövrigt klarade jag mig ganska bra. Det enda flagranta var när jag skulle vifta bort en geting på pizzerian, men en flottig hand gjorde att en flottig kniv gled ur näven och seglade ut över uteserveringen. Som tur är träffades ingen. Den landade brevid en kille i tidiga ungdomen som såg ut att vara skrämd till tystnad innan han kunde konstatera att "den kniven går nog inte att få upp" samtidigt som han tittade genom springorna på golvet.

Sedan råkade jag ju också slänga Frans shorts i sopkorgen när jag bytte blöja på skötrummet i Coop Forum. Jävlar, vad jag letade dom shortsen innan jag hittade dom i sopkorgen. Det var ingen vacker syn, men det får bli en annan historia.

Inga kommentarer: