tisdag, augusti 12, 2008

Utmanad

Tyvärr kan jag inte låta kastade handskar ligga. Den här gången blev jag utmanad av Ännelaij och ger mig friskt in i leken:

1. Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

* Rotera köksstolarna för jämt slitage och räkna ut vilken stol jag kommer sitta på på nyårsafton om jag roterar ett steg medsols var annan vecka.
* Sortera besticklådan.
* Göra en utmaning.
* Diska.
* Sedan har vi ju den vanliga att-göra-listan som jag trodde skulle vara borta efter semestern.

2. Vad gjorde du för 10 år sedan?

Tio år sedan. Oj, oj när var det? 1998 borde det vara. Det var inte ett OS-år så jag kollade nog inte på OS. Säkert ansågs jag karriärmässigt fortfarande som ung och lovande. Kollade Seinfeld och festade med grabbarna i Halmstad. En härlig tid.

3. Vilka platser har du bott på?

* Född i Kiruna
* Halmstad.
* Hull
* Halmstad igen.
* Västerås
* Stockholm.
* Sundbyberg.

4. Tjugo saker du skulle göra om du var bilijonär?

1. Säga upp mig.
2. Ta dagen som den kommer.
3. Se vilka bananskal jag kan halka på.
4. Ge rejäla överraskningar till folk och organisationer.
5. Börja knarka.
6. Svara på tiggarbrev.
7. Spela omåttliga mängder Football Manager.
8. Jävlas med Tele2s IP-telefoniavdelning på alla sätt fantasin inte begränsar (och jag har bra fantasi).
9. Plugga.
10. Kanske köpa en stuga med indraget bredband.
11. Sträcka alla hästar i V75.
12. Köpa alla tävlingshästar och döpa om dom till "En häst" eller "En annan häst" och se hur kommentatorerna löser det.
13. Köpa en Toyota Avensis.
14. Köpa den här lägenheten och låta gubben bo kvar.
15. Köpa en kostym helt gjord i småspegel bitar. Som en spegelboll, fast kostym.
16. Insistera på att bjuda Ingvar Kamprad på en varm korv.
17. Göra konstiga saker och kalla det konst.
18. Bekämpa idiotin, säkerligen huvudsakligen genom idioti.
19. Ringa tittarombudsmannen och fråga varför det är så lite pingis på TV.
20. Sova länge på morgonarna.

5. Utmana personer..Hmm..jag utmanar Mr Hyde som behöver en utmaning och givetvis alla andra som vill.

Ps. Jag hoppas att ingen tog illa upp för att jag listade 20 istället för 5 saker jag skulle göra om jag var biljonär. Om jag hade varit biljonär hade ni inte det.

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

hehe

Jäsingens bra lista!
:)

Faen att jag inte var lika innovativ som du var..hmm...

Aja...
Hoppas du blir bilijonär.
:)

mvh
/A

Smuckers sa...

Det hoppas jag med!