torsdag, augusti 28, 2008

Månsken

Jag kommer ihåg att ligga uppe halva natten och oroa sig. Tjugosju år gammal, ungkarl och boende i Västerås. Håret hade blivit tunnare och snart skulle det vara borta. Jag som inte ens hade hunnit skaffa mig en tjej. Utan hår blir det ingen tjej! Men om jag bara fick behålla det ett år till då skulle det nog hinna fixa sig. Ge mig bara ett år....

Ett år senare hade jag givetvis inte stadgat mig. Avtappningen verkade inte så snabbt. Än fanns det tid, men inte mycket. I själva verket gick det mer än fyra år och det fanns fortfarande tid, men klockan klämtade.

Nu klipper vi till nutid. De flesta ser en pappa som bygger en spis med sin son. Den uppmärksamma tittaren kanske noterar pappans slitna mjukbyxor. Jag ser en man som slutligen blivit upphunnen av tiden. Nu måste jag skaffa andra positiva egenskaper som vishet, solbränna och integritet ungefär som blinda utvecklar sina andra sinnen. Det kommer bli svårt.

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

Wow!
Vad poetisk du är.
Jag blir imponerad och rörd.

Men håret är det väl ingen fara med?!

Och nu har du ju allt..fru och barn..någon bil utan hjul...så

Du är en lyckad man!

Mvh
/Alien

Smuckers sa...

Jag har märkt att om man kollar på fotot i en monitor med dåligt ljus, som på jobbet så syns det inte lika väl.

Kanske ska jag bara visa mig på dåliga monitorer i framtiden...

Jag får be om ursäkt för poetiskheten. Det var inte meningen. Bastuölen är ju inte slut.

Sant, sant. Det ordnade upp sig i tid.

Bil med hjul är fjolligt. Det är manligare att ha en bil utan hjul.