onsdag, augusti 20, 2008

Benelux, utan lux

Igår på Olssons OS-studio hävdade Leif Pagrotsky att fotbolls-EM 2000 gick i Belgien, Holland och Luxemburg! Luxemburg!!!! Varifrån fick han det? När Erik Hörstadius uttryckte tveksamheter hävdade den lille återigen med största säkerhet och utan blinkning att Jodå! Luxemburg var med och anordnade EM och ämnet släpptes.

Men det vore ju inte likt Memoarerna att släppa en sådan småsak. Det är utan tvekan ett konstigt påstående eftersom varje match spelades i antingen Holland eller Belgien. Frågan uppstår naturligtvis vilka fler felaktigheter man försöker passera som fakta när man skojar om fotbolls-EM.....

Jag börjar tro att sossarna inte vill vinna fler val. Först säger Bodström att La Dolce Vita med After Dark är hans favoritlåt, sedan vet inte Paggan vilka som arrangerade EM 2000. Musik och sport är det viktigaste som finns, kanske viktigare än justitiepolitik. Sådant får man inte slarva med!

2 kommentarer:

Björn Hansson sa...

Jag såg Paul McCartney på Ullevi för några år sedan. Min kompis pappa, som i sin tur är kompis med alla i hela världen, hade köpt biljetter. Utan att nämna något för oss, så visade det sig att vi fått VIP-biljetter. Rakt in på röda mattan, med buffé, öl, vin och hela skiten. När jag stod där och tog för mig av buffén, så känner jag plötsligt att någon har sitt envetna huvud i min armhåla. Vem? Jo, Leffe Pagrotsky, of course!

Jag är 178 cm lång.

Smuckers sa...

Man ska vara extremt försiktig med korta män. Det är nästan alltid något konstigt med dem.