torsdag, augusti 28, 2008

Laestadii stolar

Till slut kom den oundvikliga dagen när köksstolarna var tvungna att bytas. Dom har varit på glid länge men oftast räddats av administrativa missar i Blocket.se-hanteringen och tyst motstånd genom fördröjning ifrån min sida. Dom är fula som stryk (tydligen) men komforten är oslagbar. Hur många middagar och fikor har inte räddats av möjligheten att avslappnat kunna gunga på stolen.

Jag lyfter på hatten för lång och trogen tjänst!

Vill även passa på och hälsa de nya stolarna välkomna och hoppas att ni ska vara skönare än ni verkar. Ni ska få en chans.

2 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Dom nya är snyggare. Men jag förstår hur du känner inför dom gamla.
Återkom om ett år och ge mig en status på pinnarna i stolsryggen på dom nya!

Smuckers sa...

Ååh, nu kommer allt tillbaka! Om jag inte minns fel så tog jag sönder en sådan stol i mina unga år för att använda pinnarna till trumpinnar när jag skulle banka på grytlock.

Cirkeln är sluten.