söndag, augusti 03, 2008

Så ska en jämn bränna göras

Jag kommer osökt att tänka på när jag gick ut på stranden på Bali med orden "solkräm är feminint". Det gick inte så tokigt. Klart det sved lite, men inte desto värre.

Men nu är jag ju äldre och visare, så jag smorde in mig med vad som fanns till hands. Sonens solskyddsfaktor 25. Tyvärr, hade jag lite för bråttom så det blev lite fläckvis insmörjning, se till exempel armen. Men det går inget, dagen efter är det bara att smörja tvärtom så jämnar det ut sig.

3 kommentarer:

Huskorset sa...

:D. Grattis.

Smuckers sa...

Tack, kära du. som tur är så hann vi inte vara på stranden så mycket. Tvååringen tyckte att det var hemskt tråkigt där, så det slutade med den vanliga bonnabrännan underarmarna, ansiktet och underbenen. Förutom vissa kritvita fläckar då såklart.

Ännelaij sa...

tihi..
Förlåt..kunde inte låta bli att fnissa så där löjligt..

/A