torsdag, oktober 30, 2008

Jag trodde jag var en kalenderbitare

För att fira 100-årsjubileumet för fotbollsligan i England hade dom en klang och jubelföreställning på Wembley i augusti 1987. Det var bästa spelarna ifrån engelska ligan mot de bästa spelarna ifrån resten av välden.

Resten av världen hade denna uppställning:

Rinat Dasaev (USSR), Josimar (Brazil), Celso (Portugal), Julio Alberto (Spain), Glenn Hysen (Sweden), Salvatori Bagni (Italy), Thomas Berthold (West Germany), Gary Lineker (England), Michel Platini (France), Maradona (Argentina), Paulo Futre (Portugal).

Substitutes: Andoni Zubizarreta (Spain), Lajos Detari (Hungary), Dragan Stojkovic (Yugoslavia), Igor Belanov (USSR), Preben Elkjær Larsen (Denmark), Lars Larsson (Sweden), Alexandre Zavarov (USSR). Manager: Terry Venables.

Inga konstigheter, förutom.......Lars Larsson ifrån Sverige? Vem fan är Lars Larsson ifrån Sverige? Uttagen i samma lag som Maradona och Platini? Jag är djupt oroad. Har det totalbrunnit i mitt proppskåp?

2 kommentarer:

Mr Hyde sa...

Lasse Larsson var skyttekung under Malmös storhetstid under 80-talet. Han och Masse Magnusson. Larsson bröt benet (eller om det var knät som vek sig) och sedan kom han aldrig tillbaka. Idag tror jag han är sportchef i TFF. Varför han var med i världslaget kan man verkligen fråga sig. Jag kan faktiskt inte komma på en enda anledning.

/Mr H

Smuckers sa...

Om man googlar "Lars Larsson fotboll" hittar man ingenting. Ingenting på Wikipedia. Enda jag hittar är en notering att han blev allsvenskans skyttekung ett år på 80-talet och det var på Svenska fotbollsförbundets sajt.

Unsung hero var ordet.