måndag, december 21, 2009

Extra, read all about it!

Tre dagar kvar till julafton och jag har inte en tillstymmelse till förkylning? Vad är fel? Förkylningen brukar anlända punktligt på spår 1 några dagar innan varje jul. Det måste betyda att något hemskt mycket värre väntar mig till mellandagarna för helt friad brukar jag aldrig få gå. Det känns ungefär som när man ser "Extra-rubriken" på Aftonbladet när fönstret är för litet för att se själva nyheten. Man vet ju att det inte kommer vara bra nyheter. Bra nyheter är aldrig Extra. Med skräckblandad skräck scrollar man ner till nyheten förberedd på det värsta.

Jag får kanske tacka svinvaccineringen. Innan den var jag förkyld hela tiden. Efter den har jag varit frisk som en nötkärna. Det måste vara tillsatasen av hajlever som sparkat igång immunförsvaret.

5 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Jag tog smällen åt dig med en mustig bihåleinflammation. Det sjunger i skallen på ett intressant sätt.
Abris tar aldrig slut, förresten. Eller? Hur många citat kan mannen ha på lager? Hur som: lovely.
Skönt att få ta del av en Kirunatripp igen. Det börjar kännas hemtrevligt och traditionsenligt även för oss. Fyken och kylan och mörkret.

Smuckers sa...

Vi går way back du och jag. Way, way back. Tack, tack för din gentila uppoffring. Sambon har också haft bihålorna. Jag har vandrat vidare rent som ett A4 trots alla bakterier på nära hand.

Om jag klarar de närmaste dagarna kan inte beskrivas som annat än ett julmirakel. Farsan "klimatsystem" är mer komplicerat än jordens. Det är värmluftströmmar hit och dit, tider av nedkylning och uppvärmining. När jag vaknade i natt kändes det som minusgrader. Snart får vi ha en klimatkonferens i köket.

Som av en slump lyckades Abris förmedla världen exakt 24 klassiker.

Smuckers sa...

Sambon hälsar att du ska skaffa dig kortisonspray och nässköljare. Du ska inte heller skratta åt skäljaren. Hon är du frälst i nässköljning.

Erik Ahrnbom sa...

Tacka för tipset, men faktum är att jag redan kört nässkölj i ett år. är också rätt såld. Inhandlades på ett yogacentrum av en gravallvarlig ung man med mjukisbyxor, linne och frigjorda höfter.
Frugan bistår med extremt stark och receptbelagd sångarnässpray. Får bara tas en gång om dan.

Smuckers sa...

Sångarna får alla fina grejer. Jag skulle vilja ha de klassiska näsdropparna. Jag vet aldrig om nässprayen hamnade på rätt ställe.