måndag, juni 11, 2007

Dolooooooooores!

Superstiff idag igen, men det var värt för Dolores O'Riordan spelade på Berns igår. Om jag säger att hon var sångerska i The Cranberries, fattar ni bättre då? Som vanligt så fick vi våra asses duly kicked. Hon är en ettrig liten rackare den där Dolores. Juryn delar ut fyra kanelbullar av fem möjliga.

Intressant hur många minnen det finns till Cranberries-sånger. Zombie har jag för mig att jag hörde första gången när jag såg videon på Café Regnbågen i Halmstad. Alex var där och kunde inte fatta att jag inte hört den förut, men det minnet måste ha varit allvarligt felsparat för varför skulle dom ha TV-apparater på pensionärshaket Regnbågen?


Och hur många gånger har man snyftat till When You're Gone.


En gång hittade jag Linger i CD-samlingen på en fest fullproppad med småpåvar ifrån Halmstads studentliv. Jag var helt enkelt hellbent för Linger och tog inte ett nej innan skivan hade hamnat i CD-facket. Festen dog på fem sekunder som småpåvarna undrade vilken idiot som valde musik, men jag mådde som Bert Karlsson med en semla i handen. Om jag kommer ihåg saken rätt var Alex med där också och värdinnan hade klätt in grytan i folie för att få den att framstå vackrare. Till hennes försvar ska sägas att hon var den enda som gillade sången förutom jag.

Inga kommentarer: