lördag, juni 16, 2007

Tårtan i pizzan

Det var livat i holken igår. Idag är det som sig bör betongkeps. Men sådana här dagar måste ju också framhärdas. Gissa om jag blev glad när sambon sa att hon skulle göra pizza till frukost. Precis vad jag behövde så jag släpade mig upp ur sängen medan jag lovade att aldrig göra om det här igen (vakna alltså).

Sambon hade gjort en calzone, hon är rolig hon, och jag började äta. Mmmm, calzone, hemmagjord, men ändå. Jag åt mig längre och längre in och kände flottsuget sakta försvinna när jag kom till en sås som såg ut som kebabsås men smakade marsan. Vad konstigt! Efter en tugga till stod allt klart för mig. Det var en prinsesstårta inbakad i en calzone!!! Precis som i min dröm!!

Jag tror med säkerhet att jag kan säga att jag är först i världen med att smaka en sådan här pizza. Den var god. Tack för att du har gjort allt möjligt.

2 kommentarer:

Mr Hyde sa...

Du inser att detta inte kan betraktas som ett friskt beteende. Det finns folk som blivit inspärrade för förseelser betydligt mildare än detta. Avvikande handlingar skall respekteras men detta är definitivt ett övertramp.

Smuckers sa...

Kom igen, lev lite! Beställ en prinsesstårta på din nästa calzone!

Jag kanske borde vila ut litegrann när allt kommer omkring.