söndag, november 16, 2008

Standardavvikelser till max

Jag blev urvald bland 58000 personer i SCB:s register att medverka i deras Enkätundersökning om användandet av alkohol, narkotika och läkemedel i Sverige. Hedersamt! Jag och 57999 andra har chansen att påverka bilden av svenskarna till cigarrrökande, anabolaknaprare som bor i villa. Vilken makt som har givits mig. Om motboken återinförs vet ni vem ni ska skylla på.

Men ställer man de tuffa frågorna måste man räkna med de tuffa svaren. Jag kan nästan inte låta bli att klicka in att jag är en småbarnsfar som använder LSD dagligen. Frestelsen är alldeles för stor.

Tyvärr har dom dock formulerat några frågor fel. Är inte det främsta problemet när man dricker att man gör saker man inte borde ha gjort? Jag låter till exempel bli att köra bil när jag druckit så svaret blir väl "ja".
Allvarligt! Är det vanligt att man dricker i upp till 12 månader i sträck utan att sluta. Ta mig till det stället! För mig tar bara ölen slut eller så blir det sent och jag måste hem och sova. Det händer hela tiden. Oftast innan jag ens har hunnit börja dricka.

Inga kommentarer: