tisdag, september 22, 2009

Allt som behövs nu är en piprökare/likördrickare

Döm om min förvåning när den kära sambon ringde och sa att hon köpt en serveringsvagn på Blocket. Serveringsvagn! Nu måste handspritsångorna gått henne upp i huvudet. Det här ville jag inte missa för allt i världen. En serveringsvagn är väl förevigt förknippad med Roland i Torsk på Tallinn och mig veterligen endast använd av honom. Vad kommer här näst, ett Felix receptboxskrin? Kanske skulle vi bli tvungna att blocka hennes konto på Blocket innan missbruket gått överstyr, men först skulle jag få mig ett gott skratt.



Men om det här innebär att jag ska börja få fredagsfilé och öl utrullad på regelbunden basis så kan jag såklart inte klaga. Här är förresten "fyndet". För många säkert skönt nostalgisk, men för mig har det passerat alldeles för lite tid, alldeles för lite. Tydligen säljs dom här på auktion för tiodubbla priset. Det skulle kanske vara något....



Jag vet att Ännelaij kommer ta hennes sida. Jag bara vet det.

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

Du har rätt!
Du har rätt jag står på sambons sida.
Fasen vilka coola grejer hon köpt!
Jag har ALLTID velat ha en serveringsvagn och ett sådant där fiiiint skåp.
Fy 17 vad snyggt!
Jag är avis..särskilt på skåpet...wow.

Jag vill också ha.

Smuckers sa...

Du är både sambon och barnets störste skyddsling.