onsdag, september 30, 2009

På Bauhaus har dom verkligen allt. Sist upptäckte jag takbjälkar i plast. Precis sådana som dom har på alphyddor. I plast. Dom ser ut att väga flera hundra kilo men dom är lätta, för det är plast. Riktigt autentiska trots plasten.

Någongång vill jag bo i ett hem med takbjälkar, eller i alla fall ha ett garage med takbjölkar, men jag inser ju att takbjälkar i plast kommer bli svårt att sälja in hos resten av familjen. Helt omöjligt faktiskt. Det enda säljargumentet jag kan komma på är: Om det blir fult så gör det inte så mycket. Då har vi redan bjälkarna och behöver bara köpa rep.

Jag får fila vidare på den. Den håller inte.

3 kommentarer:

Söderberg sa...

nej, det håller inte

Smuckers sa...

Bjälkarna eller motiveringen?

Söderberg sa...

He he. Motiveringen var mycket bra. Bjälkarna är jag inte riktigt lika säker på. Men det är klart, vill du ha bjälkar ska du skaffa det. gonatt