fredag, maj 09, 2008

Freeze!

Stop motion-filmer är galet roliga. Exempelvis:



En gång när jag hade lite att göra i stugan tänkte jag testa principen. Principen är lätt. Man får dock ha tålamod om man vill göra det bra. Den här filmen tog en timme att göra inklusive att lära sig Windows moviemaker, vilket säger det mesta om kvalitén. Tyvärr har den ännu inte fått en mer genomtänkt efterföljare ännu, men en dag ska det bli. Handlingen är lätt; jag sugs ner till snöbaren vi byggde dagen innan när vi också hade för lite att göra. Jag skulle dock vilja säga att soundtracket är filmens behållning. Soundtracket och den lätta handlingen. Varsågod, tjugosju sekunder som aldrig borde visas, tolv sekunder utan för- och eftertexter. Bänka er.



Nästa dag när vi hade lite att göra anlade vi en curlingbana bredvid snöbaren. Kaffepannor visade sig vara bättre curlingstenar än kastruller.

3 kommentarer:

Ännelaij sa...

Hehe
Den var bra!
:)

Erik Ahrnbom sa...

Hahahahahaha! Smakfullt på alla sätt!

Smuckers sa...

Tack, tack! Inspelningen var jobbig kom jag ihåg. Att ligga blickstilla i en trappa och regissera kameravinklar var ingen lätt match. Byxorna ville dessutom alltid glida ner.

Knäpp, för fan!