torsdag, maj 29, 2008

Nu slänger vi med sleven

Lika hårt som man jobbar på att tjäna pengar lika hårt jobbar andra på att lura dom ifrån dig. Ta till exempel min arbetsgivare som tyckte att jag bara skulle ha tretton semesterdagar för att jag varit föräldraledig en stor del av semesteråret. Vad jag hört är föräldraledighet semestergrundande, så där måste vi ta strid.

Sedan har vi dom helt talanglösa miserabla lyin' thivin' bastards på Tele2 som aldrig kan göra rätt under en längre sammanhållen period (sök på Tele2 i rutan i övre vänstra hörnet, det är för mycket för att kunna länka till). Iallafall inte om man har ett paket som inkluderar bredband och IP-telefoni. Ett abonnemang, dom klarar det, både prat och internet i samma abonnemang blir för mycket för deras svaga sinnen. Så där måste vi ta strid, inte för att det handlar om mycket pengar, men jag är trött på deras ständiga misstag och vill helst se dom i tjära och fjädrar.

Så istället för att lägga tiden på något konstruktivt för man lägga tid på att bevaka och reda upp nonchalanta idioter. För att inte tala om kyparen på pizzerian idag som tog beställningen på en stor stark, la den på notan men glömde komma själva ölen. Öltjuvar är de värsta. De borde hänga.

.....för att inte tala om skojarna på Lord Nelson som säljer sandkorn som jordgubbsfrön.

4 kommentarer:

Ännelaij sa...

Jag förstår att du är arg!

Jädrans amatörer!
alltid ska man kämpa för sin rätt..slit å släp..

Å fröna..de busarna..jäla shit..
Om inte valmusik hjälpte får du hota dem.
Och spela värsta hårdrocken för dem..typ:
Bring your daughter to the slaughter.

Good luck!

Å ge de...taskmörtarna... vad de tål!

/Honsomstödjerdesomorättevisbehandlas

Erik Ahrnbom sa...

Och hantverkarna.
Hantverkarna som plötsligt kan göra som de vill.
Hundratals år av hukande - och så nu denna frihet.
Thailandsresor, platteve, grillvilla, SUV - jag skulle unna dem allt.
Om de bara ville komma på avtalad tid, göra sitt jobb ordentligt och inte käka lunch 08.45.

100.000 på faktura för att måla två rum?

Smuckers sa...

....det har gått utför med allt sedan VDN-märkningen försvann.

Mr Hyde sa...

Jag älskar bitterhet. Det är så vackert.

Tele 2 och jag gjorde upp till slut. Det slutade i en fredlig skilsmässa där jag fick betala underhåll givetvis.

Häng dom högt.

/Mr H