tisdag, maj 20, 2008

Projekt Trädgård Dag 1

Jag visste fortfarande inte riktigt hur det här med förgrodd skulle gå till, men vem kliver in och räddar allt som vanligt? Jo, Bolibompa. Nu har jag byggt två snygga kuvöser av mjölkpaket enligt deras instruktioner. Jag planterade tätt och med lite jord så att dom ifrån början skulle veta att livet kan vara tufft på min balkong. Jordgubbarna vet jag inte riktigt var jag planterade får fröna var så små. Nu har jag slagit på en CD med valsång för dom. Jag tror att dom kan höra redan som frön och valsången kommer göra dom till harmoniska och produktiva plantor.

Kan dom andas där inne?



Påminner mig om när jag bodde på studenthem och inte orkade köpa blomjord så jag tog litegrann ifrån rabatterna utomhus. Efter några veckor hade jag en fin skörd gräs i blomkrukorna. Inga blommor dock. Som vanligt.

3 kommentarer:

Ännelaij sa...

Jag är IMPAD!
Du har byggt en kuvös till dina små yttenyttigapyttiga frön!?!

Herreminje, det är nästan så jag saknar ord.

DU är ju rackarns i mig snart en trädgårdsmästare.

Vilka bra saker man lär sig på Bolibompa!
Tror jag skippar alla trädgårdsprogram, de behövs helt enkelt inte.

Tack för tipset!

Förresten det att ta jord utifrån till innekrukor det var innovativt.
Jag hade aldrig kommit på tanken.

Credit ges.

/Trädgårdsmästarewannabe

Ännelaij sa...

Sedan spelar du ju Valsång!
åååååååååååååååååh...
Helt perfa, det behöver de små fröna..lite kontemplation, förberedning inför det hårda livet utanför fröets skyddande skal.

Du är verkligen klok

Lycka till

/Nu sätter jag på valsång..

Smuckers sa...

Ernst Kirchsteiger, släng dig i väggen.