måndag, mars 30, 2009

2009 -Revanschens år

Jag är inte den som ger upp i första taget. Nu har jag grämt mig hela vintern åt förra årets trädgårdsmisslyckande och nu är jag tillbaka för en returmatch. Inte en bomullstuss eller jordgubbe kunde jag skörda trots att jag la ner min själ i projektet.

Jag kan ju inte ha att hela växtriket ser ner på mig. I år ska det bli blommor och det ska bli jordgubbar! Inga mer mjölkpaket och valmusik under förodlingen, denna säsong jobbar jag med professionella hjälpmedel. I'm stepping it up a notch.

Bland örterna i kuvösen märks sorter som tobak, chili, humle, dill, jordgubbar. The bare necessities med andra ord.

1 kommentar:

Ännelaij sa...

aha!¨
Duktigt!
Så i sommar ska du plocka jordgubbar och skörda bomull samt humle.
Ska du göra öl?

Tobak är enklast att köpa i fyrkantiga paket, brukar visst vara 20st i varje.
(inte för att jag törs svära på ddet då jag inte röker)
Men du gör som du vill.

Dill och jordgubbar är perfekt till midsommar.
Kanske inte just i den kombinationen.
Du kanske skulle odla potatis också?
Det går att göra i en hink.

Jag är impad!

/A