torsdag, mars 05, 2009

It's a simple case of kaka söker maka

För att sätta stopp på trilogin långa texter om ett fotbollslag krävs en förklaring varför i hela friden jag följer, och dessutom äger aktier, i ett lag som inte ger mer än bitterhet och höga courtageavgifter. Dom kommer aldrig vinna något stort, aldrig se Europa och snubblar alltid på mållinjen om dom till händelsevis skulle komma i närheten av framgång. Låter precis som en kille jag känner......

Men om det ska summeras i punktform:

- Öl. Som utbytesstudent stötte jag på fyllan alltid ihop med ett par tjejer ifrån Sheffield. Efter ett tag växte det konstanta hyllningarna för denna stad med egen inomhusskidbacke på mig. Som brukligt i England var tjejernas utseende väldigt engelskt vilket hindrar att denna punkt skulle kallas "tjejer och öl".

- Lag som kommer ifrån avflyttningsbygder i norr har alltid min sympati. Särskilt om dom kommer ifrån en stålstad.

- Det var här fotbollen uppfanns och reglerna nedtecknades. Man ska hålla sig till originalen.

- Traditionellt laget med tålamodigaste ordföranden i manager-simulatorer. Det hjälper.

- Rödrandigt och svart är snyggt.

- Men viktigast av allt är filmen When Saturday Comes. Sentimental smörja, men den gjorde sitt jobb. Om någon skulle ha en kopia liggandes hemma betalar jag top-dollar för den.

Inga kommentarer: