onsdag, mars 04, 2009

The Sky Curse

I söndags fick jag in en ovanligt dålig stream på när mitt kära Sheffield United spelade fotboll. Streamen var så dålig att till och med jag ifrågasatte meningen med att titta på den, framför allt eftersom jag visste hur det skulle gå. Det skulle bli ytterliggare en neslig förlust. Det blir alltid det när jag tittar.

Inte ens när ledningsmålet kom just innan halvlek fann jag anledning att jubla. Dom skulle ändå hitta ett mer eller mindre spektakulärt sätt att förlora matchen. Inte ens när andra halvlek började med en våldsam United-press kunde jag glädjas för jag visste ju vad som hägrade. Mycket riktigt, i 64:e minuten bjöds motståndarna på ett självmål. Allt som vanligt alltså.

När jag gjorde mig klar för att konstatera ännu en match åt pipan så hände dock det som aldrig brukar hända. Blades fick en lättvindig straff på övertid. Det brukar ju alltid vara tvärtom. Å tänka sig, det blev mål på straffen och Blades vann en match! Blades vann en match som jag såg!!

Inga kommentarer: