måndag, mars 02, 2009

Barr i foten

Att göra sig av med julgranen är ingen ofarlig verksamhet. Särskilt inte när granen är över tre månader gammal. Hur väl man än packar in den i sopsäckar kommer barr, tydligen, att läcka ut. Hela skon var full av barr. Sticksligt!

Nu ville det sig inte bättre än att en liten bit av barret som stack in i min fot inte ville sticka ut igen. Med min tur kommer den leta sig in i blodomloppet och sätta sig på ett lagom känsligt ställe i hjärnan och orsaka en hjärninfarkt. Jag kommer bli den enda som dött av en julgran 2,5 månader efter jul.

Vilken rolig slump att min doktor heter Barrskog. Det känns lite grann som om han kan ställas till svars för det här genom sitt namn. Men nu kan man ju inte gå till vårdcentralen med ett barr i foten. Det blir till för sambon att skaffa fram gasmask, nål och pincett och operera.

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

gulp
men barr borde synas på röntgen.
antar jag
En annan..typ jag..har jobbat ett tag med tillverkning av fiberoptiska kablar.

Men det är en annan story..dumt sagt av mig..men jag ska ju "alltid" vara värst.

/A

Smuckers sa...

Jag skulle hellre ha en fiberoptisk kabel i foten än ett barr.

Men nu är den ute efter rådig operation av sambon.