onsdag, oktober 25, 2006

Beds are burning

Det var nog för att jag var trött på att sova på golvet. Pengarna var knappa, men ändå ville jag ha en säng så jag cyklade till Mio, vilket inte var en kort bit med min oväxlade damcykel med halvt styre. På den tiden var begrepp som fast, hård eller mjuk helt oväsentliga. Billig var det enda köpargumentet som tog egentlig skruv så det blev en säng av modellen "Skotte, enkel med tunn bäddmadrass" till det facila priset av 1100 kronor. Överkomligt redan på den tiden. Eftersom jag hade höga förhoppningar på singellivet slog jag givetvis till med en 120 cm bred säng. Tyvärr visade sig dessa förhoppningar helt ställas på skam och mer än halva sängen förblev oanvänd under i stort sett hela sängens livstid.

Nu är det dock nya tider. Sängen måste ge vika för nyare smalare efterträdare för att ge plats till en spjälsäng. Det ödet kunde jag aldrig ana när jag stod där på Mio och valde ett svart fodral och ädelträben. Tack gamla kamrat för dessa 11 år!! Allt snack om sängar är bara "new age mumbojumbo". Den enklaste sängen dög gott och väl i elva år och skulle säkerligen duga i elva år till. Om du känner för att testa så är det bara att komma och hämta den. Spana in annonsen på Blocket.

4 kommentarer:

Mr Hyde sa...

Av det gamla bachelornästets möblemang på motorgatan finns det inte mycket kvar. Hur är det nu igen? Lever det fastvuxna trädet? Finns träningsbänken kvar? Elvisplanscherna? TV-n har väl gått till de sälla jaktmarkerna?

Smuckers sa...

Jag rear ut min bachelorsjäl. Det fastvuxna trädet kan du läsa om några poster ner. Det började växa svamp i dens jord. Den har varit med om mycket för att vara en fikus.

Träningsbänken hänger kvar med ett nödrop men har inte använts på säkert ett år. Elvisplanschen har fortfarande en framskjuten position på kylskåpet. TV:n gör numera en studentlägenhet glad.

Anonym sa...

...please where can I buy a unicorn?

Smuckers sa...

You can't buy a unicorn. You have to earn a unicorn.