söndag, oktober 01, 2006

Memoarernas nya hem

Nya tag för memoarerna. Äntligen kom jag mig för att testa Memoarerna i en bloggmiljö. Redan 2005-09-05 insåg jag att jag borde gå över till en blogg istället. Det är mycket smidigare än HTML-tjafsandet jag hållit på med tidigare och man kan lägga ut flera poster varje dag, vilket borde göra Memoarerna mer spontana och att jag slipper kön med texter eftersom man tidigare bara fick lägga ut en grej per dag.

Nackdelen är helt klart utseendet. Frans har redan snott det snyggaste templatet till sin blogg Den Tredje så den kan jag inte ta. Färgerna får jag nog också jobba med om inte bloggen ska användas för att framkalla epilepsiattacker. Värst är dock ramarna längs ovan- och vänsterkanten som hänger med ifrån Smuckers barndom. Jag måste fixa upp sajten illa kvickt, men hur ska man få tid med det.....

Inga kommentarer: