måndag, oktober 16, 2006

X-Ray Eyes

Vi var ute och promenerade som vanligt och hade nästan kommit till Lombia när jag i mitt undermedvetna noterade något vad som verkade vara en oöppnad burk Lapin Kulta några meter in i skogen. Utan att stanna gick jag vidare medan hjärnan bearbetade informationen.

Efter ytterliggare några steg tänkte jag ”det där såg verkligen ut som en oöppnad burk Lapin Kulta. Men det kan det ju inte vara. Ingen kan ju se en oöppnad ölburk på det avståndet och ifall det går att se borde ju någon annan ha sett den och tagit den för länge sedan”. Efter femton meter tvärstannade jag och var då helt säker på att jag hade sett en gratis burk öl så jag gick tillbaka och kollade.

Mycket riktigt där låg en burk Lapin Kulta. Intressant att när man för första gången visar superkrafter så är det att på långt avstånd se en oöppnad ölburkar kvarglömd i mossan. Hur nära måste du gå för att i förbifarten se att där ligger en oöppnad burk Lapin Kulta?






Tyvärr, som kan ses på sista fotot så är min supersyn inte helt 100%. Burken är ju lite, lite öppen men den var full av öl.

Inga kommentarer: