torsdag, oktober 12, 2006

Mer förtroende valda

Fan, vad jag hatar att man alltid ska ha rätt. Förut var jag totalt ointresserad av politik, nu kokar jag över titt som tätt (gravt tecken på ålderdom). Jag hittade en rolig sajt, allianscitat.se. Eller rolig och rolig, kanske mer sorglig. Om den hade varit allmänt känd innan valet så hade det kanske gått annorlunda. Mitt tidigare favoritcitat var när Ann Wibble antog att alla hade en årslön på banken.

Några favoriter:

”Behovet av ett nytt, mindre korrumperat ledarskap kan bli ett av de starkaste argumenten att välja alliansen”
- Lars Leijonborg (fp), Dagens Nyheter i våras

”Cancersjuka kan ibland må bra av att arbeta ”
- Per Westerberg (m), ordförande i Riksdagens Socialförsäkringsutskott TT 050407

”Ett barn skall ha en mor och en far - oavsett hur dåliga de är.”
- Riksdagsledamoten Carl Axel Roslund (m) i öppet brev till RKTL

”Man måste betänka att de inte behöver ha så dyra bostäder. I soliga länder behöver man inte vår typ av dyra hus. Där kan man leva i plåtskjul och plocka bananer från träden”
- Gösta Bohman (m) i valrörelsen 1979, TT 980527

”Däremot vill jag vara ärlig mot dig och säga att vi moderater vill sänka skatten och strama åt bidragen, det kan innebära att din fru får sänkt ersättning ”
- Fredrik Reinfeldt (m) svarar en man vars fru lider av multipel skleros

”Skolstarten skedde i Sverige och där fanns bestämt svenska barn, men med akribi letar man efter dessa mörka huvuden. Jag älskar små lintottar. Är det fel i ett land som ursprungligen kryllade av dessa?”
- Agneta Östman-Wenger, som kandiderar för moderaterna i kommun- och landstingsfullmäktige i Nykvarn

”Det finns inga fina eller fula energiformer”
- Fredrik Reinfeldt (m), Ur en längre intervju i tidskriften Energigas, nummer 4/2005

Gå till sajten och förvånas ytterliggare om Berlusconi hyllningar och andra osannolika citat.

Inga kommentarer: