söndag, oktober 15, 2006

Ibland sol, ibland regn

Jag tänkte ju att jag skulle få mycket tid över här i Kiruna och hinna göra en snyggare sajt till Smuckers, men vafan, istället gör jag precis allt annat till och med äter surströmming. Tro det eller ej, men jag har nog shoppat mer i lilla Kiruna under denna vecka än vad jag gjort i Stockholm på hela året.

Det var säkert minst sex år sedan sist jag åt surisar. Strömmingarna smakade gott, man ska inte blanda in en massa tjafsiga såser i klämman då försvinner ju surströmmingens bouquet.

Jag tror förresten att det var tretton år sedan sist jag var i Kiruna i oktober. Löven är givetvis borta sedan länge förutom på rönnar som lyser upp alldeles gula och röda. Ljuset är vackert och igår var det norrsken. Själva stan skulle som vanligt behöva att Ernst Kirschsteiger fixar upp stället.

Inga kommentarer: