söndag, juni 08, 2008

A date which will live in infamy

Det är med stor sorg i hjärtat jag måste meddela att en era har gått i graven. Klockan fem över två i natt inträffade det otänkbara och en era som varat sedan 23:e augusti 1999 gick till ända. Jag kräktes. Allt är att skylla en magsjuka som den lille fick med sig ifrån dagis. Det här är en svår tid eftersom mitt rekord på många sätt definerat mig som människa. 77050 timmar utan att kräkas nedspolat till intet.

Vi gratulerar den nya järnmannen Mr Hyde som nu är den som gått längst tid utan att kräkas. Något han inte är sen att påpeka. Jag ger dock han högst tre år iom att tillökning i familjen väntas. Var dagisbarn går vandrar magsjuka i spåren.

Jag startar en ny klocka och pressar ner en klunk blåbärssoppa.

4 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Bakis och sedan magsjuk!
Mycket stark start på medelåldern.
Hatten av! Igen.

Smuckers sa...

Jag har inte varit utomhus sedan jag blev medelålders.

Trenden är tydlig.

Smuckers sa...

...för att inte tala om de 85% av tiden som spenderats på toaletten sedan jag blev medelålders.

Mr Hyde sa...

Jag beklagar din magsjuka, men tiden var mogen. Nu ska jag skörda frukten. Det är glansfyllda dagar på tronen. När jag vann drömelvan trodde jag att jag nått min topp, men det var tydligen bara början.

/Mr H