onsdag, juni 11, 2008

Paracetamol

Vilken underbar substans. Barnen går ifrån liggande läge, halvöppna ögon och 39.7 graders feber till sprallighet och spring i benen på en halvtimma. Total personlighetsförändring på under en timma.

Men som varje mynt har det en baksida. Om jag ger Alvedon innan vi går till doktorn imorgon kommer dom tro att varenda propp i proppskåpet brunnit när man tar världens till synes friskaste unge till läkaren. Om jag inte ger Alvedon innan kommer dom också tro på brister i hemmets elsäkerhet eftersom jag inte gett ett så sjukt barn febernedsättande.

Ps. Spetsen först, vad dom än säger.

3 kommentarer:

Ännelaij sa...

Ja, paracetamol är verkligen bra.

Man blir så jästrans orolig när barnen inte ens orkar äta godis, dricka saft, busa utan bara vill sova. Man blir inte ens glad över lugnet.

Stackars lillen!..inte du alltså utan er gosse...
bara lite synd om dig..

Man ska inte missbruka penicillin men ibland bara måste man.

Lycka till

/A..som haft två öronbarn

Söderberg sa...

är det spetsen först alltså. förvirrat

Smuckers sa...

Eller egentligen var det väk botten först hur konstigt det än kan låta. Jag vet inte. jag är vilsen. Nästa gång så får jag väl panik, kompromissar och kör in den på tvären.