tisdag, juni 03, 2008

Varför skola människor strida

När galna diktatorer engagerar sig i tvåfrontskrig vet man att början till slutet har kommit, så det är med viss skepsis jag går i klinch med hyresvärden eftersom det tyder på att jag är ovanligt galen, men det är en strid som måste tas. För en tid sedan började hissen skrapa och väsnas när den åkte mellan våningarna. Dåliga nyheter för någon som sover med huvudet mot hissvägen. Det låter som en buss med dåliga bromsar passerar genom sovrummet, eller som en val strandat även under sängen, eller att jag blivit sambo med Chewbacca.

I fredags hann vi äntligen anmäla det. Efter ytterliggare fyra nätter på minimal sömn har ännu inget hänt. Givetvis visar det sig att anmälningen försvunnit mellan stolar, ingen har gjort något, särskilt inte meddelat hissbolaget att saker behöver fixas. La paloma bianca....vad har folk emot att göra sitt jobb. Jag undrar varför det känns som om jag inte har pratat med dom för sista gången om detta. Säkert drar dom på fötterna eftersom vi ska köpa loss huset, men då kanske jag drar på fötterna när hyran ska betalas. Vi får se.

Från de andra fronterna kan rapporteras att jag förväntar mig en ovillkorlig kapitulation ifrån arbetsgivaren inom kort. Tele2 däremot vägrar ta argument och diplomati. I'm stepping it up a notch.

Dagens ord: Trefrontskrig.
Dagens engelska glosa: Hardball.

4 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Ordet "rättshaverist" poppar upp. Snart upptäcker du att du har byggt en sajt i grälla färger och 560000 tecken i oläsligt typsnitt om "sanningen bakom Palmemordet".

Smuckers sa...

Jag hade mer tankarna åt en trälåda på Sergels torg och hungerstrejk.

Erik Ahrnbom sa...

Pudaslådan finns nog kvar om du vill hyra.

Smuckers sa...

Man hade nog fått bättre sömn i en låda på Sergelstorg än hemma i sängen just nu.

Min mentala förebild är George i Seinfeld när han blir förbannad och ska ge igen till varje pris. The ocean just called, they're running out of shrimp.