måndag, november 16, 2009

Dagens lunchlåda


Jag fick en lunchlåda av kurdiska mamman på dagis. Jag kände mig dock inte riktigt mogen att helt och hållet ta steget till orientalisk mat så jag blandade med lite trygga köttbullar ifrån Felix. Utan min princip att basera min diet på mat som blir över hade livet varit fattigare. Se bara vilka kombinationer. Köttbullar med kurdisk mat, tonfisksås med blodpudding. Vart ska min matgenialitet ta mig härnäst? Jag önskar att jag visste, men har ingen aning.

3 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Varför får du lunchlådor av dagismammor?

Smuckers sa...

Det är något med min aura som gör att kvinnor med utländskt påbrå i segmentet 35-55 år väldigt gärna vill ge mig lunchlådor. I can't explain it! Dom kanske gillar män i segmentet 35-40 med frisk aptit.

Nä, men om jag kan få använda denna stund till att vara lite allvarlig. Pojkarna lekte laxen av sig hemma hos dom igår eftersom båda varit sjuka och nu i det närmaste hade energinivåer på ADHD-nivå. Jag kunde inte vara där och bli bjuden på plats av allt dom fixat till sina gäster så det blev medskickat en matlåda till mig också så att jag skulle få ta del av kalaset.

Det var mycket gott. Jag såg couscous. Jag såg lök. Jag såg persilja. Jag såg något rött som nog var tomat. Jag kände smaken av citron. Det kan ha varit vitlök. Det kan ha varit en getost. Perfekt till köttbullar med andra ord.

Söderberg sa...

perfekt