torsdag, november 19, 2009

Tomte, hör upp!

Hej Tomten,

Jag har funderat över min önskelista i år. Jag tror att jag inte vill ha några prylar i år. Jag har redan så mycket prylar att jag inte har plats för dom längre eller hinner använda dom. Dessutom går prylar sönder hela, hela tiden och jag får lägga en massa tid på att laga. Jag orkar inte med fler saker.

Nu vet jag hur du tänker Tomten. Han vill inte ha saker. Då ger jag en upplevelse! Men snälla Tomten jag har inte tid för upplevelser heller. Jag måste ju laga alla prylar.

Men en sak skulle jag ju vilja ha. Jag skulle vilja ha någonsorts kräm som man kan smörja på hakan sedan slipper man raka sig på sex månader. Det skulle jag vilja ha! Eller en betjänt kanske. Jag skulle behöva någon köper in lite kläder, fixar servicetid till bilen, jagar älgar och uppdaterar min CV. Det är bråttom! Mina kläder hänger i trådarna och skriker mot sidlinjen efter ett byte. Sprit av alla slag, utom ättiksprit, brukar ju också ha åtgång. Eller kanske en liten, liten upplevelse. Det kanske man kan klämma in. En liten.

Inga kommentarer: