tisdag, november 24, 2009

När en dörr stängs öppnas ett fönster

Vi funderar på att gå ihop med grannarna och köpa säkerhetsdörrar för 14000 kronor stycket. Antingen det eller köpa en "Varning för hunden-klistermärke" för 40 kronor. Jag har inte bestämt mig ännu.

Fast dom 14 laxarna är ju bara för själva dörren sedan tillkommer det för brevinkast, ringklocka, dörrhandtag, kikhål. Ha, ha som om jag skulle betala extra för brevinkast och ringklocka!! En dörr utan brevinkast och ringklocka låter ju som den helt perfekta dörren. Om man skulle kunna sätta dit en anordning som sprutade en vattenstråle eller boxhandske på oönskade gäster hade det varit tamejfan brilljant.

4 kommentarer:

Ännelaij sa...

Jag tycker Varning för hunden-skylt.
Tidigare har de haft typ en varnare där ett hundskall hörs när någon tar på dörrhandtaget som kunde köpas på Ge-Kås.

Givetvis tog de slut på kort tid.

Men Varning för hunden funkar.
Jag vet.

Söderberg sa...

du verkar vara den sociala typen. kul.

Smuckers sa...

Jag är den griniga gamla gubben-typen. Bob Dylan om jag hade varit turnéerande artist på Columbias etikett.

Huskorset sa...

Det kanske vara värt 14 tuss att slippa de nattliga tidningsrelaterade debaclen.
Eller så lägger du en hög med dunkuddar under inkastet varje kväll, som en liten aftonritual.