måndag, november 16, 2009

Dollar, dollar, hopp, hopp, hopp

Jag har varit lite disträ senaste dagarna, inte riktigt kunnat blogga för att jag har gått omkring på små rosa moln med tankarna på andra viktigare saker. Det är nämligen så att turen äntligen vände och gav mig en Lottovinst. Men gör er inget besvär med att skicka tiggarbrev eller göra artighetsvisiter, jag vägrar konsekvent att besvara tiggarbrev. Jag bestämde mig nämligen för länge sedan att jag skulle lägga eventuella vinster på oss själva. Ingen välgörenhet eller investeringsmöjligheter, bara helkvällar på stan och jorden runt resor.

Så i fredags var det dags. Frans ögon tindrade när jag hämtade på dagis och han hade tagit på sig ett guldhalsband för att markera att detta var en speciell dag. Varsin ostburgare fick vi för våra 21 vinstkronor. Frans tog en utan saltgurka. Vi hade inte råd till läsk, men vattnet är ju gratis på McDonald's. Då blev det till och med en krona över som jag världsvant gav i dricks till Ronald McDonald-fonden. Det var kanske aningen regnigt och kallt ute, men att se glädjen i mitt barns ögon och känna tacksamheten över mitt lottospelande som gav vinster till såna extravaganser värmde gott.

Inga kommentarer: