onsdag, november 11, 2009

Enough of that new age shit!

Jag förstår egentligen inte pratet om dålig vård och lång väntan på vård. Erfarenheten jag har ifrån den offentliga vården är mycket bra och snabb service. Inga problems!

Se på kvinnan som var vår doktor idag. Hon var av gammal stock som nog inte ens hört talas om Jesper Juul eller behövt oroa sig för att vara en curlingförälder. Om han inte tog sin medicin skulle vi be dagisläraren om hjälp som inför hela dagisgruppen skulle säga ”se på Frans han vågar inte ta sina mediciner” istället för den i dagsläget mer vedertagna moroten. Dessutom passade hon på att slänga in lite management by fear genom att säga att om du inte tar dom frivilligt får du komma hit och ta sprutor varje dag. Här ska i alla fall inga barn kramas ihjäl, vilket är rekorderligt av landstinget eftersom deras jobb är det motsatta.

Vi har förresten inte lyckats få han att svälja en enda dos ännu.

Den utan synd, kasta den första curlingstenen.

1 kommentar:

Ännelaij sa...

uh..
..alltså..jag vet inte vad jag ska säga..men nu har jag sagt det..
Men..alltså..eh...MEN HALLÅ SKA HON ARBETA MED BARN!?!?

chezuus
nu fick jag det sagt