torsdag, november 19, 2009

Skriv rubrik här

Problemet med att titta på fotboll är att man missar så mycket fotboll. Som igår när Sverige gjorde spännande nystart samtidigt som hyperintressanta kvalmatcher hände över Europa.

Nu över till konstateranden:

- Första matchen i eran Söderberg/Lagerbäck började 1998 med en 4-0 förlust i Vigo. Sedan blev det fem raka mästerskap. Styret Hamrén började 2009 med en 1-0 förlust i Cesena. Alltså kommer det bli 1,25 raka mästerskap för Hamrén. Tolka det hur ni vill, det är fakta. Gå till Unibet och tippa.

- Bara tråkiga lag vidare ifrån playoff-matcherna. Frankrike, Slovenien, Grekland och Portugal istället för Irland, Ryssland, Ukraina och Bosnien. Jag som tänkte ha Bosnien som lag i VM och heja på dom som om de vore Sverige. Skillnaden är inte så stor. Båda är blågula och de bra spelarna har ändelsen -vic. Stort sett samma. Nu står jag utan mål och mening inför VM.

4 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Tyskland är ju alltid Tyskland.

Smuckers sa...

...men Argentina har ju El Diego på bänken och jag har en gammal replica av matchtröjan -82 årsmodell med nummer 10. Den kan man ju behöva användning för.

Björn Hansson sa...

Ungern! Jag håller alltid på Ungern även om Sverige är med. Har jag Ungerskt påbrå? Nope! Är jag för övrigt speciellt förtjust i Ungern, ungrare eller ungerska företeelser? Niet!

Smuckers sa...

Aldrig upphörs man att förvånas.